Byt sektion
Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Log in - Mina sidor (My pages)


Privat
 (Employees)

Företag (Employers)

Du är på In English
Nedan kan du välja att gå till en annan del av fora.se
Close

Trygghet genom jobbet

Kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar

Företag

Information, blanketter och tjänster skiljer sig åt för olika typer av företag.
Välj vilken typ av företag du företräder

Rapportera slutliga löner för 2021

Slutliga löner ska rapporteras mellan den 3 och 31 januari.

Aktuellt på Fora

Lönerapportering

Har du inte rapporterat? Gör det bara!

21 januari 2022

Nu är det tio dagar kvar tills Foras e-tjänst för lönerapportering för år 2021 på Mina sidor stänger den 31 januari. I företagens löneprogram finns alla uppgifter om slutliga löner för föregående år. ”Så gör det bara”, säger två erfarna ekonomer.

Aktuellt

Marita Odélius Engström lämnar Fora

14 januari 2022

Marita Odélius Engström lämnar idag den 14 januari rollen som vd på Fora. Elisabeth Wisén kliver samtidigt in som tillförordnad vd fram tills en ny ordinarie vd är på plats.

Lönerapportering

Dags att anmäla huvudadministratör

15 december 2021

Den som ska logga in på Mina Sidor behöver vara registrerad som huvudadministratör eller administratör för företaget. Den som är huvudadministratör kan via Mina sidor lägga till fler administratörer för företaget, som då får tillgång till Mina sidor.

Lönerapportering

Därför ska lönerna rapporteras

26 november 2021

Lönerapportering 2021: Varje år behöver företag lämna uppgifter om anställda och deras löner. Genom lönerapporteringen får Fora veta vilka arbetare som varit anställda hos företaget under året och hur mycket de har tjänat. Uppgifterna används till att beräkna och föra över pensionspremier till deras pensionsförvaltare.

Kundservice

I Foras kundservicesektion hittar du bland annat blanketter, instruktioner, vanliga frågor och kontaktvägar.

Information med anledning av Coronaviruset

Vi får många frågor med anledning av Coronaviruset och har samlat den viktigaste informationen. Hittar du inte svar på dina frågor där, kan du vända dig till Foras kundservice.

Om Fora

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Welcome to Fora

Peace of mind at work

In this brochure you´ll find information about Fora and the collectively agreed insurances and occupational pension.

 

 

Information due to the Coronavirus

Here we’ve collected information relating to the FAQs received by Fora’s customer service due to the Coronavirus.

    Call customer service

    Business days 08.00-17.00
    08-787 40 10

    Between 11.00 - 13.00 we receive a lot of phone calls. If possible, call us at another time for quicker assistance.

    If you are a customer

    If you are already a customer, you can log in to Mina sidor (My pages) and send your query to Customer Service via e-mail.

    Send e-mail

    Use the form to send a general message. Our ambition is to reply to incoming e-mails within 2 - 3 business days. We are not able to handle e-mails containing personal data.

    Please select
    Customer number
    Corporate ID number
    Name
    Required
    Phone number
    Required
    E-mail
    Required
    Message
    Required

    Contact details

    Postal address
    Fora AB
    101 56 Stockholm

    Visiting address
    Sveavägen 44, Stockholm

    Switch board
    Telephone: 08 - 787 40 00
    If you have customer queries we recommend you to contact Customer Service via telephone or e-mail.

    Opening hours
    Switch board and deliveries: 08.10 - 16.45
    (18 May - 11 September 08.10 - 15.45)

    Please observe!

    Due to the current situation we do not accept other than pre-booked or necessary visits (courier, company mail, etc.) to our office.